Dansen op de vulkaan - Reisverslag uit Fort Stockton, Verenigde Staten van Spaatjes - WaarBenJij.nu Dansen op de vulkaan - Reisverslag uit Fort Stockton, Verenigde Staten van Spaatjes - WaarBenJij.nu

Dansen op de vulkaan

Door: Spaatjes

03 November 2017 | Verenigde Staten, Fort Stockton

Na wederom een fantastisch ontbijt was het tijd voor een duik in het zwembad.  Om 13.00 uur bij de bakker een panuelo gegeten, een soort appelflap maar dan met karamel, mmmm... Arjan ging voor een broodje pittig vlees. Hielke was na zijn zwemavonturen in de auto in slaap gevallen.  Voor hem een chocoladedonut gekocht. Om 14.00 uur hebben we bij Finca Verde een rondleiding van ruim 2 uur gehad: brulapen, 3 en 2-teens luiaards, blue jeans frog en de beroemde groen/oranje kikker gespot. Verder was er een opvangcentrum voor slangen, Hielke stond met zn neus tegen het glas voor een boa constrictor.  Tot slot de vlindertuin bezocht, waar we onder andere veel grote, blauwe vlinders rondvlogen. Na afloop in Café Hummingbird een drankje gedronken en gegeten. Na zijn donut had Hielke geen ruimte meer over voor zijn pizza. Bovendien had hij eerst parmezaanse kaas over zn pizza gestrooid, wat later niet zo'n goed idee bleek: 'lust ik niet....'  Op naar ons paradijsje om te relaxen en slapen!
Vanochtend wist onze gastvrouw ons weer super te verrassen tijdens het ontbijt: vers gebakken broodjes, vers cas-sap, een roerei met Marokkaanse kruiden, verschillende soorten homemade jam.... een perfect begin van de dag! Vandaag staat Nationaal Park vulcano Tenorio op het programma.  Rond 11.00 uur begonnen aan een trail van 6 kilometer  (3 kilometer heen, 3 kilometer terug). Hielke begon moe in de buggy, maar na 200 meter hield het betonnen pad op en konden we de buggy langs de kant parkeren. Het ruige, modderige  avonturenpad vol stenen begon en Hielke kreeg er zin in. Hij klauterde er lustig op los en toonde zich een ware klimgeit! De afdaling naar de waterval was helaas vanwege de overvloedige regen afgesloten. Ook wij konden onze poncho's onderweg goed gebruiken.  Na een stop bij Laguna azul (blauw meer), zagen en roken we steeds meer vulkanische activiteit. Het rook naar rotte eieren en we zagen het water borrelen. Prachtig die blauwe kleur! Het eindpunt was het punt waar twee rivieren samenkomen: rio celeste en rio Tenorio. Wat waren papa en mama trots op Hielke! Op de terugweg was de parkwachter met zijn quad naar de waterval gereden. Hielke mocht er op zitten, top! De parkwachter begon een beetje nors, maar ging uiteindelijk helemaal los door een aap na te doen. We zagen de grote blauwe vlinder nog 'in het echt'. Onder de modder kwamen we weer bij de buggy, die nog steeds bij de derde boom links stond geparkeerd. Ingeklapt kon deze mee naar de auto: een buggy? waar heb je die nu voor nodig? Ik loop gewoon