Poas en koffie - Reisverslag uit Brenham, Verenigde Staten van Spaatjes - WaarBenJij.nu Poas en koffie - Reisverslag uit Brenham, Verenigde Staten van Spaatjes - WaarBenJij.nu

Poas en koffie

Door: Spaatjes

28 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Brenham

Na een prima vlucht met een spectaculaire remactie op de landingsbaan bij San José stond het autoverhuur bedrijf klaar. Hielke is pas 30 minuten voor de landing in slaap gevallen en sliep op het bagagekarretje gewoon verder. Omdat ze het autostoeltje voor Hielke was vergeten, lootste de mevrouw van het autoverhuurbedrijf ons de drukte van hora pico van San José uit, naar een winkelcentrum. Hier kwam haar collega het stoeltje brengen. Arjan heeft daar de eerste colones gepind en boodschappen gedaan. Vervolgens heeft Nelma 20 kilometer naar ons eerste onderkomen vlakbij Poas gereden. Net voor het echt donker werd, waren we er. Prima kamer! De volgende ochtend ontbijt met vers fruit in het restaurant. De eerste kolibri's gespot! Leuke tuin met mooie bloemen die je bij ons in het tuincentrum koopt. Na het ontbijt hebben we eerst postbode gespeeld en een brief van Tariquici lodge bij La Paz watervalpark afgegeven. Besloten hier niet naartoe te gaan, een paar kilometer verderop was de waterval prachtig te zien en dat kostte niks:-). Helaas was de vulkaan Poas afgesloten vanwege verhoogde activiteit... De weg was met roadblocks afgezet. Onderweg paar boodschappen gedaan (we waren tandenborstel Hielke vergeten) en bij een bakkertje een broodje gegeten met koffie. Ook brood voor de volgende ochtend gekocht. Op weg naar Sarapiqui. Onderweg excursie bij Mi Cafecito coffee tours. Wat fijn dat we een goede poncho hadden, was heel hard nodig. Enorme tropische regenbui tijdens de tour. Erg leuk om het proces van koffiezaadje tot een echte kop koffie te beleven. Na de tour naar Wendy's eco house gereden. Onderweg twee ananassen gekocht. Wat een mooi huis hebben we zeg! Midden in de jungle met schitterend uitzicht op het regenwoud. Met een beetje geluk kunnen we toekans en brulapen zien... S Avonds bij de familie gegeten. Hielke mocht met de oma van Costa Rica de vissen voeren. Ze gaf ons een grote zaklamp mee, zodat we eventuele slangen goed konden zien... Gelukkig geen slang gezien! Hielke vond het slapen onder een klamboe niet zo geslaagd en zag steeds beestjes... Niet zo'n hele fijne nacht gehad, maar als je dan s ochtends op het balkon de brulapen hoort en de talrijke vogels, maakt dit heel veel goed! Ontbijtje met heerlijk brood, ananas en koffie op t balkon. Top! We gaan nu kijken wat we vandaag gaan doen. Tot de volgende keer!